Stránky

piatok 21. júna 2013

Utorok tréningový deň

     V utorok sme boli s Michalom znova na Skalinách . Hneď ako som  prišiel z roboty nachystal som modely a chvíľu sledoval kopec  z balkóna, mám výhľad priamo na kopec , a sledoval som na stromoch ako fúka. Predpoveď podla modelu Aladin na Shmu sľubovala juh až juhozápad , západ, tak sme sa o 15 tej vybrali na kopec. Hore na západnej hrane nádherne nafukoval čerstvý vietor do 5m/s a do toho termika , nebolo na čo čakať a hňeď sme začali lietať , Michal s mojim káčkom SGII a ja potom po chvíli zo Stregou. Kým som ju zložil a čakal , tak bola plná lúčnych koníkov ktoré na nej zanechali svoje exkrementy , ale vo vzduchu jej to nevadilo. Konečne som mohol na Strege aj na dlhšiu dobu vypnúť klapky a vychutnať si rýchlejšie a utiahnuté osmičky. Keď Strega lieta na klapkách v termike tak je to v podstate priemerne pomalý respektíve rýchly model na čo som bol doteraz zvyknutý z iných mojich modelov ale akonáhle vypnem klapky začne razantne zrýchľovať , mne sa roztrasie ruka na páke a v hrdle sa mi začne robiť hrča , adrenalín na maxime. Na to všetko sa ale po chvíli dá zvyknúť a človek sa ukľudní a vychutnáva si lietanie, ale zo všetkého je najhoršie  na kopci pristátie , pokiaľ dobre prifukuje tak nieje problém si na pristátie nad lietavať aj viacej krát a urobiť si rozpočet na pristátie , ale keď začnete hniť pred hranou tak treba rýchlo konať a letieť pokiaľ je výška za seba na pristátie, pokiaľ to výška nedovoľuje a nedá sa otočiť proti vetru treba model položiť po vetre čo nieje najlepšie , ale je to nevyhnutné. A treba pri tom vysunúť brzdy na maximum. Mne sa podarilo pri jednom pristátí nadlietavať aj 5 krát , takže sa mi podarilo ako tak nastaviť mix výškovky do bŕzd aby sa to pri vysunutí nevzpieralo.  Deň sme ukončili o 17 tej , lebo vietor začal postupne uberať na sile. Dole pri aute nás čakalo prekvapko vo forme krásne olízanej kapoty od kráv , neviem čo im na nej chutí ,už sa mi to raz stalo. Na to že to bolo všetko narýchlo po robote a len na dve hodiny , lietačka bola výborná. Video je vhodné si prepnúť na Youtube , lebo na blogu sa nezobrazí vo vyššej kvalite , aspoň som zatial nezistil ako by sa to dalo vložiť inak.


                                                                                   




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára