Stránky

štvrtok 4. apríla 2013

Strega dokončenie krídiel

           Dneska sa mi podarilo zalepiť konektory MPX v krídlach. Dva dni som strávil hľadaním dostupných zdrojov informácií o postupe ľepenia konektorov v krídle , neni to inak žiadna veda ale treba vedieť postup , lebo prípadné opravy nie su bohviečo , až som sa dostal k článku Romana Vojtecha na jeho stránke  http://lomcovak.cz/wp_cze/f3b/2009/05/zpatky-do-trenek-trup-doplneno-1252009/   , ktorý sa viac menej zaoberá dosť náročnou kategóriou F3B, ale pekne tam vysvetľuje postup lepenia konektorov na svojom modeli Tanga. Urobil som to presne tak ako to popisuje , bohužiaľ hneď prve krídlo sa mi nejako nepodarilo /podarilo/ "dosrať" , natrel som exponovane miesta na trupe a na krídle okolo konektorov vazelinou akú som mal po ruke , inak strašne stará a strašne smradľavá , nasunul som krídlo na spojku na trup tak aby bolo asi 6cm vysunuté od trupu , pripojil som konektor a namiešal 5 minutový epoxid , napatlal som ho rýchlo na konektor v mieste kde sa náchádzaju smršťovačky na kábloch a ešte sa mi podarilo nakydať aj do otvoru kde bude konektor a rýchlo doraziť krídlo k trupu a otočiť ho hore aby epoxid pekne naliezol okolo konektoru , v domnení že bude všetko tak ako to popisuje Roman na svojom webe som si išiel spraviť kávu , kým epoxid nevytvrdne , Roman doporučuje ísť na pivo. Keď som krídlo oddelil od trupu všetko sa zdalo byť v poriadku , epoxid pekne zatečený okolo konektoru. Pracne som očistil všetko od tej smradľavej vazeliny a natešený dobrým výsledkom som išiel vyskúšať nasunutie krídla na spojku a trup , tlačím krídlo k trupu a konektor nie a nie sa zasunúť do protikusu v trupe , a ešte aby toho nebolo málo tak sa mi konektor v krídle nejako vyhol /epoxid nebol ešte asi dobre vytvrdnutý/ , takže rýchlo konektor vytiahnuť s krídla a celu procedúru opakovať znova , aj tak som nevedel kde bola chyba že to nešlo dokopy keď sa to lepilo v kope . Druhý pokus vyšiel nad moje očakávanie a tak som zalepil aj druhé krídlo , teda konektor , to vyšlo na prvý pokus , chvala bohu. Takže krídla mam konečne dorobené a môžem sa vrhnúť na trup , čo bude kus komplikovanejšia robota.
                                                             


Plutva je už hore..

Konektor kúsok utrpel tým ťahaním vonka ..ale funkčnosť je ok

                                                                              
A ešte mi dneska dorazili servá na motýla , skušal som vôle a som milo prekvapený  a su aj velmi tíché a majú jemné krokovanie.

Fotky su z mobilu za zlého osvetlenia ale dajú sa pozreť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára