Stránky

štvrtok 25. apríla 2013

Strega koštovala termiku..

Dnes Strega prvý krát letela z poriadneho kopca  a ochutnala čo je to termika. Hneď ako som prišiel z roboty začal zhon na odchod na kopec , už v robote som rozmýšlal že ak to bude od juhozápadu pripadne od západu , nerozmýšlam a vyrážam na kopec na "Skaliny" nad ihriskom. Dotlačil som baterky a pobalil sa. Na kopec som sa dostal aj tak až  o 15:15 , hore to bohvie ako nefungovalo , ale dufal som že sa to zlepší. Dolina bola celá v tieni od rozťahujuceho sa cumulu nad Klenovcom. Poskladal som Stregu a čakal som na závan termiky , vietor pomaly pofukoval od juhu , západu a chvílami od severozápadu. Nad Lazom som si už pri výšlape všimol paraglidistu tesne pod základňou mraku , nemílil som sa bol to Peťo Toth z Hnúšťe , ale bolo vidno že aj jemu fúka od západu severozápadu . Asi 20 minut som tam sedel a chvíľami som už nedufal že model pojde do vzduchu. A potom to prišlo , kriky podo mnov začali šumieť , konečne je to tu , dolina sa vysvietila a za chvilu mi fučal čerstvý vietor do tvare od západu , nelenil som a celý roztrasený od stúpajúceho adrenalínu v krvy som Stregu vrhol dole , rovno do stúpaku ešťe že som zaklapkoval . Netrvalo to dlho ale Strega ukázala čo dokáže, potvrdil som si že váha nerozhoduje , dôležitá je plocha krídla , Stregu som ustredil v slabom stúpáku a pomaly som vytáčal , výška bola pekná ale netrvalo to dlho a stúpák bol preč , trvalo to zhruba 10 minút , nestihol som ani vyskúšať Buterfly brzdu a už som sa šinul na pristátie a samozrejme po vetre. Stregu som položil decentne do šachoriny predomnou bez ujmy.
Bohužialˇ sa termický závan z doliny nezopakoval a vietor začal funeť od severozápadu , tak som to zabalil a pobral sa domov. Ale dnešným letom som sa uistil že Strega dokáže slušne točiť aj v slabých podmienkach. Video z letu sa nekoná bo nemal kto točiť , tak len pár statickych obrázkov.
                                                                             
Výraz tvare v polovici kopca , ešťe polovica tá horšia predomnov..

Pohľad v smere letu , začínala sa otvárať dolina

Strega nabúchaná adrenalínom alebo žeby ja ?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára