Stránky

nedeľa 28. apríla 2013

Včerajšie lietanie v prechádzajúcej fronte s Robom a Michalom na Skalinách

Včera  v poobeďajších hodinách sme boli polietať nad ihriskom , kopec z 200 metrovým prevýšením.
Doma som už od rána sledoval vývoj počasia a smeru vetra , predpoveď počasia nebola najlepšia , prechod fronty a s ňou spojený silný vietor , hlavne v severných okresom Slovenska . Na juhu stredného malo pofukovať len do 5m/s. Malo , ked sme sa driapali do kopca už na spodku ma prekvapil dosť čerstvý vietor usmernený dolinou od juhu , tak ale reku hore to pekne usmerní termika kolmo na svah a užije si aj Strega , bohužiaľ ďalšie  udalosti ma presvedčili,  že Strega tentokrát ostane bezpečne na zemi , mal som zo sebov aj káčko SGII  a pre Michala taký malý svahák nazvaný Hole. V polovici kopca sme si dali pauzu na vydýchanie a tam nás dobehol  udýchaný Robo zo svojim Isisom . Po oddychu sme to mali na vrchol už len na skok. Hore začalo na južnej a západnej strane statočne funieť , chvíľami dosť silné nárazy . Robo s Michalom hodili modely do vzduchu a chvíľu to vypadalo že sme na tom správnom kopci. Ale len chvíľu. Vietor sa každú chvíľu stáčal od západu až na juhovýchod , čo bolo dosť nepríjemné , s modelmi to vo vzduchu riadne hádzalo. Po chvíli sa stočil úplne od juhovýchodu , tak sme sa presunuli na juhovýchodný štart , ten ale tak dobre nenosí ako južný a západný . Tam sme zase vydržali lietať zhruba pol hodinu a vietor nám zase ukázal západný smer . Tak znova presun naspäť. Stále to ale silnelo a ja som si až vtedy uvedomil že lietame vo fronte. Nad kopcami sa začali rozťahovať dosť veľké cumuly ,  darilo sa  aj vytočiť nejakú termiku len ten vietor bol viacej a viacej neznesiteľnejší , káčka sa chvíľami vznášali vo vzduchu ako šarkany vo vetre , ktorý  s nimi hádzal zo strany na stranu. Robo si celkom dobre polietal s Isisom , ktorý sa aj napriek malej váhe dokázal slušne pretláčať proti vetru. Po dvoch hodinách sme to vzdali a pobrali sme sa dolu kopcom, vietor ale stále neutíchal , niežeby mi to vadilo , na kopci ak nefúka tak je zbytočné sa naň štverať ale včera to bolo aj na mňa dosť.
                                                                       
Naše káčka v stúpáku

Pekné mraky v pozadí

Pristávam , vypadá to jednoducho ale včera v tom vetre to bolo o hubu

Robov Isis , ako žiletka

Isis zospodu


Moj dynamický štart zachytený Michalom a jeho novým objektívom

Vypada to ako pred búrkov ale zdanie klame

Robo sa snaží pristáť a ja mu do toho kecám

Mi a naše káčka , Robo farebne zladený s Isisom , náhoda alebo zámer ?


Zem pekne zoraná od diviakov

Michalovi vďaka za zachytenie momentiek a za ich úpravu , ide mu to chalanovi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára